Carti psihosomatica

Psihosomatica e un domeniu la limita intre medicina si psihologie – si daca dorim sa intelegem ce anume determina din punct de vedere psihologic – boala somatica este nevoie sa ne aplecam in studierea semnificatiilor simptomelor fizice. Mai mult decit in alte culturi poate , omul occidental dispretuieste si astazi emotia, intuitia si corpul (ca dovada ca mai mult in occident exista boli ca anorexie, vigorexie, ortorexie). Avem nevoie de a re-valoriza emotiile si corpul (a fost uitat creierul visceral http://www.descopera.ro/stiinta/9584512-care-este-cel-de-al-doilea

https://cristianaalexandralevitchi.wordpress.com/2010/05/08/cauzele-psihoemotionale-ale-simptomelorbolilor-fizice/

Cartile de mai jos sint niste intrumente benefice pentru a depista – cauzele bolilor insa nu sint suficiente pentru a rezolva …Calatoria cu ajutorul psihoterapiei  este in cele mai multe cazuri necesara. In urmatoarele carti o sa aflati de ce oamenii calmi, blinzi, buni fac boli grele si oamenii considerati „rai” de catre societate nu fac acele boli.

,,Marele dictionar al bolilor si afectiunilor. Cauzele subtile ale imbolnavirii,, autor Jacques Martel, publicata la Editura Ascendent, http://www.edituraascendent.ro, data aparitiei : 4 octombrie 2012, J Martel a lucrat cu dr Claude Sabbah – Biologie totale des entres vivants – Le decodage biologique http://biologie-totale-des-etres-vivants.skynetblogs.be/tag/claude+sabbah
http://www.ibbtev.be/?Presentation-de-Claude-SABBAH
http://www.ibbtev.be/?Definition-de-la-biologie-totale

Aici gasiti fragmente din Dictionar si alte fragmente din cartile ed Ascendent :  http://cartideschise.wordpress.com/

 

DEPRESIE  

Depresia nervoasă, numită de obicei depresie, este o stare patologică marcată de o tristețe profundă, însoțită de o durere morală, de pierderea stimei de sine și o încetinire a funcțiilor psiho-motorii. Depresia se traduce prin devalorizare și culpabilitate, care mă rod în interior, două elemente fără de care nu există depresie.

Imediat ce rezol unul dintre cele două elemente, voi ieși din depresie. Dacă sunt o persoană depresivă,  mă simt nefericit, simt că nu valorez nimic. Este posibil chiar să mă simt vinovat pentru ceea ce sunt. Trăiesc în trecut și îmi este greu să mă detașez de el. Prezentul nu există, iar viitorul mă sperie. Imi este imposibil să trăiesc ”aici și acum”. Prefer să trăiesc mereu în trecut, să privesc mereu în urmă. Actualitatea  mă lasă indiferent. Nu am chef să fac nimic. Pentru a nu fi frustrat, mai ales pe plan sexual, mă privez de toate dorințele mele. Nu vreau să mă ocup de mine. Este foarte important să fac o schimbare în modul meu de a vedea lucrurile acum, deoarece nu mai este ca în trecut.  Depresia este de multe ori o etapă decisivă în viață (de exemplu, în adolescență)  deoarece mă obligă să mă redefinesc.

Vreau, cu orice preț să am o viață diferită. Sunt bulversat între idealurile mele (visele mele) și realitate (ceea ce se întâmplă) între ceea ce sunt și ceea ce vreau să fiu. Există un dezechilibru interior (poate de ordin chimic sau hormonal) și individualitatea mea este confuză. Mă simt limitat în spațiul meu și îmi pierd gustul de a trăi, esența existenței mele. Mă simt inutil, nefericit, obosit, mă simt o povară pentru ceilalți. Am tendința de a mă resemna ușor și vreau să abandonez totul, să mă retrag. Imi provoc multă presiune prin faptul că îmi îngrop emoțiiile în adâncul meu. Când presiunea devine prea mare, apare depresia : ceilalți sunt obligați să îmi preia unele responsabilități. Această presiune poate proveni de asemenea, de la părinții mei sau de la partener/partenera de viață, de la șeful meu, sau pur și simplu, din societate. Obligația de a reuși, de a avea o reputație bună, de a oferi imaginea celui care a reușit în căsnicie, în viața de familie, toate acestea contribuie la amplificarea stresului meu, mă întreb tot mai des dacă nu am fixat ștacheta prea sus și imediat ce intervine un eveniment care răstoarnă totul, apare depresia. Mă simt presat, neputincios și inferior. Cu alte cuvinte, depresia își are originea într-o situație pe care o trăiesc față de teritoriul meu, adică ceea ce îmi aparține, spațiul meu vital, fie că este vorba despre persoane (părinții mei, copiii mei, prietenii mei etc.), animale (câinele meu, peștișorii mei etc.) sau lucruri (munca mea, casa mea, mobila mea etc.)

Conflictul pe care îl trăiesc poate fi legat de un aspect cu privire la teritoriul meu, pe care mă tem că îl pierd, de o ceartă  cu privire la teritoriul meu și care mă deranjează (de exemplu, certurile clasice între frați și surori) sau  de ceva ce am pierdut deja și față de care îmi reproșez anumite cuvinte sau gesturi. Iată câteva expresii care arată cum mă pot simți : Mă sufoci !, Îmi iei aerul!, Vreau spațiu ! Uneori simt, de asemenea, o dificultate în a delimita sau a-mi marca spațiul, teritoriul  personal. Ce anume îmi aparține doar mie și ce aparține celorlalți ? Sun tot timpul nemulțumit de o situație care implică adesea un membru al familiei mele.

Persoanele depresive sunt adeseori foarte influențabile de către anturajul lor. Simt tot ceea ce se întâmplă în jurul meu și acest lucru îmi decuplează sensibilitatea, iar de aici provine un sentiment de limitare și impresia de a a fi invadat de către ceilalți. In loc să am o anumită detașare, trăiesc totul de prea aproape, lucru care îmi consumă multă energie, inutil. Chiar dacă aș lupta, știu că aș pierde. Am tendința de a nu termina ceea ce încep. Mi se pare foarte copleșitor sentimentul că tot ceea ce fac nu este suficient de bine. Pot avea tendința de autodistrugere. Sunt nostalgic, mă retrag în carapacea mea, docil  ca un câine, pentru a nu deranja pe nimeni. Am impresia că sufăr și voi muri. Râsul nu mai face parte din viața mea. Pot, de asemendea, să am o ”nevoie de atenție”, pentru a mă ajuta să mă valorizez. Depresia devine în acest caz un mijloc inconștient pentru a-i „manipula” pe cei din jurul meu. Pot consuma multă energie asupra unui proiect sau petru ceva care îmi place, dar nu este poate cea mai bună soluție pentru mine.  Viața va avea grijă să îmi ofere altceva, un lucru care poate va fi mai bun pentru mine. Dar sunt atât de concentrat pe lucrul pe care mi-l doresc încât nu văd tot binele care mi se întâmplă. Trebuie să mă obișnuiesc să am o vedere de ansamblu asupra evenimentelor și să înțeleg că acest lucru  este mai bun decât ceea ce îmi doream.

Accept↓♥ să îmi acord un răgaz în viață. Privesc cu detașare ceea ce mi se întâmplă și accept↓♥ să văd care sunt lecțiile pe care le am de învățat. Imi concentrez atenția pe prioritățile mele și îmi dau seama de faptul că viața îmi oferă multe cadouri. Imi acord momente frumoase, timp pentru odihnă, pentru a-mi regăsi resursele.astfel redevin stăpân pe viața mea și am energia necesară pentru a-mi duce la capăt toate proiectele. Accept↓♥ să fiu unic. Am tot ceea ce îmi trebuie pentru a-mi schimba destinul și pot alege, în mod conștient, să las viermele să se transforme în fluture. Am de ales între ”a abandona” și ” a lupta”. Incerc să rezist și să văd că lucrurile se petrec așa cum vreau eu. Devin mai disciplinat, încep lucrurile, câte unul pe rând, având grijă să termin ceea ce am început. Fiind mai responsabil dobândesc mai multă libertate și eforturile mele sunt recompensate. Reîncep să fac proiecte, să visez, să îmi creez viața așa cum vreau eu, respectând ceea ce sunt ! nu mai am nevoie de aprobarea celorlalți. Ii las să trăiască și îmi acord dreptul și spațiul necesar pentru a mă împlini. Nu mă despart de sarcinile pe care le car după mine decât pentru a le conștientiza. Sunt eu însumi, pur și simplu. Dacă încetez să mai creez o presiune inutilă, depresia va dispărea.

Fragment din cartea Boala ca sansa de Ruediger Dahlke, ed TREI

http://www.edituratrei.ro/product.php/Ruediger_Dahlke_Boala_ca_%C5%9Fans%C4%83_Cum_s%C4%83_descifr%C4%83m_mesajul_ascuns_al_bolii/2113/

Pag 18 – 19  “…multe popoare arhaice au dezvoltat o cunoastere impresionanta a cailor energetice de legatura a corpului…..chackre In timp ce cunostiintele legate de ac centre principale sint raspindite in intreaga lume, punctele de greutate sint stabilite foarte diferit Popoarele germanice din ord au invatat pe parcursul dezvoltarii lor sa puna accept pe cap, in timp ce popoarele mediteraneene traiesc mai mult pe baza inimii , iar culturile indiene amenintate de declin se abandonau felrului, senzatiilor, ce le veneau de la burta. Comparat cu succesul altor culturi ele erau astfel destul de abandonate. Bizuindu-se pe intuitia lor, nu au putut face fata nici infocatelor popoare mediteraneene din Spania si Portugalia, nici ratiunii agresive a culturilor nordice. ……Ca instanta suprema a corpului, capul a invatat pe parcursul istoriei sa domine celelalte doua centre. Culturile care puneau accentul pe cap si-au subordonat pamintul. ….Capul a supus inima si abdomenul si astfel a debutat o dominatie nemiloasa a ratiunii

Medicina psihosomatica, Franz Alexander

http://www.edituratrei.ro/product.php/Medicina_psihosomatica/2108/

http://www.cafegradiva.ro/2013/09/alexander-psihosomatica.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+CafeGradiva+%28C%40fe+Gradiva%29

Puterea vindecatoare a bolii (boala ca drum) importanta si semnificatia simptomelor bolii

Thorwald Dethlefsen, Ruediger Dahlke , ed Adevar Divin http://www.buybooks.ro/puterea-vindecatoare-a-bolii-boa/puterea-vindecatoare-a-bolii-boa.html

De ce se imbolnavesc oamenii? Darian_Leader, David_Corfield

Studiile de specialitate arata o relatie semnificativa intre pierderea a ceva, cuiva (un doliu) si declansarea unei boli la supravietuitor. Pierderile joaca un rol imortant si deloc neglijabil in declansarea unor simptome mai mult sau mai putin somatice. De aceea este importanta trairea doliului etapa cu etapa si dez-indentificarea cu decedatul.

http://www.edituratrei.ro/product.php/Darian_Leader___David_Corfield_De_ce_se_%C3%AEmboln%C4%83vesc_oamenii/2478/ 

Cum sa vindeci durerile trupului , John E. Sarno

http://www.edituratrei.ro/product.php/John_E._Sarno_Reteta_pentru_minte_si_corp_Cum_sa_vindeci_durerile_trupului/2297/

 

